Mariusz Gębicki – Koordynator do spraw dostępności na terenie Gminy Rogowo.
Kontakt:
Urząd Gminy w Rogowie
Rogowo 51
87-515 Rogowo
tel. 54 280 16 22
e mail: mgebicki@rogowo.pl
Do zadań koordynatora należy w szczególności:
-wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Gminę, zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- monitorowanie działalności podejmowanej przez Gminę w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- przedstawienie Wójtowi Gminy Rogowo bieżących informacji o podejmowanych działaniach z zakresu realizowanych zadań,
- sporządzanie raportu zbiorczego o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi
potrzebami.
Szkoła Podstawowa w Sosnowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strona Szkoły Podstawowej w Sosnowie.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Strona internetowa jest przystosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Została stworzona zgodnie ze standardami W3C i WCAG 2.1 (AAA). Dostęp do treści jest ułatwiony poprzez korzystanie ze skrótów klawiaturowych. Wygląd strony Serwis posiada wygodną nawigację ułatwiającą przeglądanie treści poprzez osoby niedowidzące i niesłyszące, • możliwa zmiana wielkości czcionki, • możliwość zmiany kontrastu, • konsekwentna nawigacja – spójna i logiczna, • tytuły stron prawidłowo wdrożone w całym serwisie, każda strona posiada swój własny tytuł stworzony w oparciu o jeden ustalony wzorzec, • nagłówki prawidłowo wdrożone w stronie głównej oraz podstronach, • linki prawidłowo wdrożone w całym serwisie, • fokus oraz tabindex – prawidłowo wdrożone, każdy element nawigacji ma wyraźne obramowanie na aktywnych elementach strony a nawigacja za pomocą klawisza Tab jest logiczna, • pułapki klawiaturowe – wykluczone, • wszelkie informacje zawarte w serwisie są redagowane w sposób zrozumiały i czytelny, • część elementów graficznych i zdjęć nie ma wypełnionego tzw. atrybut alt, w którym zawarte są opisy, odczytywane przez czytniki ekranów czyli aplikacje używane przez osoby niewidome i niedowidzące.
Dokłada się starań, aby bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. W Szkole Podstawowej w Sosnowie dla strony www.spsosnowo.pl przeprowadzono samoocenę dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test – European Internet Inclusion Initiative, pod adresem internetowym: http://checkers.eiii.eu/), z którego wynika, że strona internetowa www.spsosnowo.pl spełnia wymagania w 89,25%. Szkoła będzie na bieżąco usuwać stwierdzone niedogodności na stronie internetowej.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-10-20.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Katarzyna Daszkowska, spsosnowo@wp.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 542801685. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich
Do budynku Szkoły Podstawowej w Sosnowie prowadzą trzy wejścia. Dwa wejścia dostępne dla wszystkich i trzeci tylko dla pracowników szkoły. Wejście główne i wejście przy sali gimnastycznej wyposażone są w podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Wejścia są ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Przy wejściu głównym znajduje się dzwonek. Osobami uprawnionymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi. W szkole nie ma windy. Toaleta nie jest dostosowana dla osób niepełnosprawnych. Dostosowaniem dla osób niepełnosprawnych w przemieszczaniu się jest brak progów w pomieszczeniach szkoły. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Przed budynkiem nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. W szkole nie ma pętli indukcyjnych.
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego